Tips voor een flinke energie boost ’s ochtends!

Iedereen kent het wel, je wilt ’s ochtends je bed uitstappen en je verstand zegt: ‘Ja doen!’ en je lichaam zegt: ‘Nee!’. Dus kan je wel wat meer energie gebruiken, maar je weet niet hoe? Volg dan deze tips voor een energie boost die jou de hele dag fit houdt! 

Beweeg ’s ochtends voor die energie boost!

Slaperige mevrouwOm de dag goed door te komen moet je natuurlijk beginnen bij het begin. Door ’s ochtends vijf minuten te bewegen heb je de hele dag door energie en verbrandt je gedurende de dag twee keer zo veel calorieën. Om al die calorieën te verbranden hoef je geen eens topprestaties te leveren, twee vliegen in één klap dus!

Die vijf minuten die je ’s ochtends beweeg kun je vullen met bijvoorbeeld een aantal keren op te drukken, een aantal jumping jacks en tot slot wat sit-ups of even touwtje springen bijvoorbeeld. Je kan ook even gaan schaduwboksen voor de spiegel om je hartslag te verhogen.

Laat de limonade staan en drink water!

Als je ’s ochtends op sta, drink dan een glas water. Drink bij je ontbijt ook een glas water en zo heb je weer voldoende water gedronken om de eerste paar uren door te komen. Door te weinig drinken droog je uit en daar wordt je sloom en moe van. Probeer gedurende de rest van je werk dag ongeveer een liter water te drinken. Op die manier houd je je lichaam en geest fit!

Vergeet niet te ontbijten!

Als je jouw ontbijt overslaat geef je jouw lichaam niet de brandstoffen die het nodig heeft om een dag door te komen. ’s Ochtends eet je vaak een paar boterhammen of een bakje muesli, daar zitten veel vezels in die jouw lichaam nodig heeft. Door ’s ochtends een maaltijd te nemen met veel volkoren granen geef je jouw lichaam een echte energie boost!

You may also like...