Bilspieroefeningen

Het trainen van de bilspieren

Welke vrouw wilt er geen mooie billen?
In dit artikel proberen we je te helpen, zodat je met een paar simpele oefeningen die mooie strakke bilspieren kunt krijgen.

Dagelijks wordt je confronteert met vrouwen, welke mooie billen hebben.
Denk aan de social media kanalen en deze worden nog eens gedeeld door verschillende mannen!
Om gek van te worden!
Er zijn daarom veel vrouwen die zich afvragen wat er voor nodig is om er zo uit te zien.
De ene vrouw voor de andere vrouw kan deze billen makkelijker trainen, daar genen een behoorlijk grootte factor zijn.
Heb je niet die genen voor ronde billen geen zorg.
Je kunt ze ook krijgen, maar zult er wel meer voor moeten doen.

Bilspieren

Meer gewichten en minder cardio

Veel vrouwen die hun billen willen trainen gaan veel doen aan cardio, maar het resultaat valt vaak erg tegen.
Het trainen van de billen is bij voorkeur met gewichten.
Er wordt vaak onterecht gedacht dat je veel verschillende oefeningen moet doen om de bilspieren te trainen.
Met doorzettingsvermogen bereik je altijd wel je doel, dat je voor ogen hebt.
Stop tijdens het trainen niet maar zo als het begint te branden je vermoeid raakt.

In de meeste sportscholen wordt gebruikt gemaakt van dumbbells van 1 a 5 kilogram.
Een bilspier zal groter worden als deze sterker wordt.
Het gebruiken van zwaardere gewichten, zal de bilspieren een reden geven om te groeien.

Train regelmatig de bilspieren, waarbij de voorkeur ligt in het herhalen van de oefeningen.
Bij voorkeur een herhalingsinterval van 4 a 12.
Pas het gewicht zo aan dat je moeiteloos de herhalingen kunt uitvoeren.

Het bijhouden van een logboek van je trainingen kan je inspireren om jezelf te blijven pushen om het beter te doen, dan de vorige training.

Welke bilspieroefeningen kunt u doen?

Volgt u een fitness schema?
Dan kunt u de bilspieroefeningen toevoegen aan uw training.
Bij een juiste techniek en voldoende gewicht kun je al meer dan genoeg je bilspieren stimuleren om te groeien.
Het is niet gezegd, dat meer gewicht altijd beter is.
Je zult je spieren ook de kans moeten geven om te kunnen herstellen.

Om je bilspieroefeningen te doen zijn er een aantal oefeningen:
1. Squats (Deze oefening hoort het meest als je de bilspieren wilt gaan trainen. Bij deze oefening train je bijna elke spier in de benen en/of billen. Naast bilspieren train je ook je buikspieren en onderrug. Hoe dieper je deze oefening uitvoert, des te meer bilspieren worden gebruikt.)
2. Dumbbell lunges (Bij deze oefening zal je hartslag snel toenemen. Je knie moet hierbij nooit langs de tenen komen!)
3. Bulgarian split squats (Het is van groot belang hoe je staat. Staan je benen dichter tegen elkaar aan, dan gebruik je meer quads. Als je je benen verder uit elkaar zet, dan gebruik je meer bilspieren)
4. Stiff-legged deadlift (Bij deze oefening zul je een moeten proberen om de spanning van de onderrug af te halen. Na deze oefening zal je de hamstrings als het goed is voelen branden)
5. Barbell hip thrusts (Prima oefening voor de training van de billen, deze oefening is nog beter dan squat)