Kettlebell

Droomt u ook van een mooi gespierd lichaam?
Doormiddel van een Kettlebell training kunt u doormiddel van een intervaltraining gewicht verliezen.
Een Kettlebell is een trainingsbal met een handvat, dat een bepaald gewicht met zich mee draagt.
Middels deze bal worden verschillende oefeningen gedaan, waarbij kracht, lenigheid en conditie worden getraind.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een Kettlebell workout het meest effectief is gebleken voor vetverbranding.
Door te training met een Kettlebell bevorder je de vetverbranding en spieren opbouw, waardoor er hormonen worden aangemaakt.
De hormonen dragen bij aan het afremmen van de vetopslag.
Het voordeel voor oefeningen met een Kettlebell is, dat je er niet voor naar een fitness of sportschool hoeft te gaan.
Hierdoor kun je het zelf in je eigen tijd thuis inplannen.

Sportschool

De effectiviteit van een Kettlebell om vet te verbranden

Een groot verschil tussen gewichtsoefeningen of een Kettlebell training is dat er met een Kettlebell verschillende spiergroepen worden getraind.
De oefeningen worden vaker herhaalt en vaak in grote aantallen.
Hierdoor is deze manier van trainen eerder als een intervaltraining te beschouwen.
Door een hogere intensiteit dan bij gewichttraining vormt dit een uitstekende workout.Kettlebell
Bij een gewichttraining wordt vaak maar een groep spieren getraind.
De Amerikaanse Universiteit heeft een onderzoek uitgevoerd naar het effect van een Kettleball training.
Uit het onderzoek is gebleken dat een workout van 20 minuten met een Kettlebell meer vet verbrand

Is een Kettlebell ook iets voor u?

Er zijn geen beperkingen om gebruik te maken van een Kettlebell.
Mensen met een beperking, ongetrainde personen en zelfs topsporters maken er gebruik van.
Ben je ongetraind?
Begin je trainingen dan met een laag gewicht, zodat het lichaam kan wennen en u geen blessures oploopt.
Het is anderszins ook van belang om niet met een te laag gewicht te trainen, daar anders de vetverbranding niet volledig word benut.
Tijdens de trainingen, dient u ten alle tijden te luisteren naar uw eigen lichaam en probeer nooit iets te forceren.
Om het meeste uit je trainingen te halen is een optimale verhouding van:
intensiteit, herhalingen en aantal oefeningen van belang.

Fitness

Welke oefening is het meest geschikt voor u?

Er zijn drie oefeningen, welke u als beste kunt doen als de basistraining.
Het concentreren op het juist uitvoeren van een oefening voorkomt een blessure.
Heeft u de oefening onder controle, dan kunt u meerdere herhalingen inbouwen.
Ga pas naar de volgende oefeningen, zodra u de eerste oefening beheerst.

Welke oefeningen zijn er:
– Kettlebell Two Arm Swing
– Kettlebell Squat
– Kettlebell Press

Wilt u één van bovenstaande trainingen doen, dan kunt u het makkelijkst op bovenstaande oefeningen zoeken in Google of in Youtube.

Middels een Kettlebell training kunt u de hormoon groei stimuleren, waarna dit hormoon de verbrander van lichaamsvet is.
Wanneer een lichaam voldoende hormonen produceert, dan zal dit de spieropbouw bevorderen.
Meer spieren, zal ook weer leiden naar hogere vetverbrandig ook als u niet traint!!